Siemens TS45XTRM24

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TS45XTRM24 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MADas 11-03-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Strijken wordt nog een feestje en ik had er voor heen echt een hekel aan. Hij is gewoon super makkelijk in het gebruik, precies af te stellen zoals je dat zelf wilt. Ik geef enkel geen 10 omdat ik hem daarvoor nog tekort in gebruik heb.

Hitree 01-03-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Dit prachtige apparaat was door diverse mensen enorm aanbevolen. Bij een aanbod op iBood heb ik dan ook direct toegeslagen. Wat een enorm goed apparaat is dit. Makkelijk, super design en het resultaat is enorm. Nog nooit zo snel klaar geweest met strak gestreken kleding. Enorm tevreden.

OrhanSahin 20-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Nadat onze zoveelste strijkijzer kapot was, zochten we een strijkijzer die echt lang mee zou gaan. De Siemens TS45XTRM werd ons aanbevolen. Toen we de strijkijzer van Siemens uitgeprobeerd hadden, beviel het ons wel. Strijkt gemakkelijk, erg handig. Ook is de strijkijzer erg stevig en ik heb er de vertrouwen in dat het lang meegaat. We zijn er erg blij mee en raden anderen de Siemens strijkijzer ook echt aan. Het maakt strijken een stuk gemakkelijker en leuker. Ook boekt het uitstekende resultaten, ik ben 100% tevreden met deze aankoop, toppie!

aschrama 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Na veel "gewone" stoomstrijkijzers te hebben versleten, nu deze Siemens gekocht. Wat een verschil. Strijkt licht, veel meer stoom en een prima strijkzool. Strijken is nu veel eerder gebeurd en het resultaat is véél beter. Hadden we veel eerder moeten kopen. De hoge kwaliteit straalt ervan af. Top product!
Degelijkheid moet nog wel blijken maar hiermee geef ik het vertrouwen aan dat dat wel goed zal zitten.

IlonaNick 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Wij zijn erg blij met deze stroomstrijkijzer van Siemens. In tegenstelling tot onze vorige stroomstrijkijzer is het gebruiksgemak veel beter. Hij houdt fijn vast en staat stabieler op het tableau. Het strijkijzer is licht wat het gemak ook ten goede komt. De stoomfunctie is erg krachtig; 1 nadeel is dat je hem zelf moet indrukken en niet vast kan zetten, voor ons zelf geen probleem maar kan me voorstellen dat anderen het wel vervelend vinden. Ook de energiebesparende functie is voor ons belangrijk. Kortom; wij zijn erg blij met deze aankoop.

henkGTS1000 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Ik heb dit stoomstrijkijzer aan mijn vrouw kado gedaan en was erg benieuwd of dit systeem zou bevallen na zoveel jaar met een conventioneel stoomstrijkijzer te hebben gewerkt. Ze is helemaal gelukkig met deze manier van strijken. Het strijkijzer is licht, handig in gebruik en het resultaat is verbluffend! Van een zakdoekje tot een bedovertrek, alles ziet er in een oogwenk fraai gestreken uit. Het apparaat zelf ziet er fraai en degelijk uit! Leuk en nuttig kado en goed besteed geld!

j.c.van hoof 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Sinds 2 weken in het bezit van de Siemens TS45XTRM en zeer tevreden over dit stoomstrijksysteem. Heel gebruiksvriendelijk, snelle 'opwarm'tijd (in slechts 2 minuten kun je aan de gang. Totale druk 5 bar die traploos te bedienen is, zowel op het toestel als op het stijkijzer zelf.Een extreem stoomknop op het ijzer voor extra stoom power, handig voor bv zeer gekreukte of dikkere stoffen.
Helemaal makkelijk is dat je het waterreservoir kan bijvullen tijdens het strijken. Tevens bezit de Siemens TS45XTRM een energie stand. Deze zorgt voor een lager energiegebruik, zonder verlies aan stoomkracht. Kortom een aanrader.

avbeelen 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Werkt goed! Zo'n reservoir vergt alleen wel een stevige strijkplank. Verder zeer tevreden. Neemt wel wat meer plaats in beslag als m'n oude strijkbout.

eg007 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Vergelijken met andere stoomgeneratoren kan ik niet maar ik heb net mijn oude stoomstrijkijzer de deur uit gedaan en vervangen door dit apparaat.
Dat had ik echt veel eerder moeten doen want wat is strijken nu gemakkelijk geworden. Ik kan iedereen aanraden deze Siemens te kopen want hij is lekker snel op temperatuur, strijkt veel makkelijker en ik ben ook nog eens sneller klaar. Geweldig!

M.B.V. 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Op aanraden van een collega heb ik deze Siemens stoomstrijkijzer gekocht.Zij had dit apparaat al een tijdje en het beviel haar erg goed. Zelf gebruikte ik al jaren een "gewoon" stoomstrijkijzer. In het begin moest ik er wel even wennen om zelf de stoomtoevoer te activeren, maar het resultaat is verbluffend. De stoomtoevoer is zo krachtig dat het aan de andere kant strijken van bv broeken overbodig is geworden. Het verticaal stomen is een ook een mooie bijkomstigheid, dit bespaart ons een hoop stomerijkosten. U begrijpt dat ik absoluut blij ben met deze aankoop!

plien60 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Dit is mijn tweede stoomgenerator.
Mijn eerste heeft me in de steek gelaten na vier jaar (was een ander merk) .
Ik wilde een ander merk en kwam uit bij deze Siemens.
Hij is een stuk lichter als mijn vorige.Vind ik wel een pluspunt.
Hij bevalt prima,glijdt gemakkelijk.
Moest alleen lang wachten voordat het lampje ging branden,blijkbaar had ik er te weinig water in gedaan,toen ik bijgevuld had deed ie het.
Nu kunnen ze weer netjes naar hun werk en school,ben erg tevreden!

plien60 14-02-2013

Ben een dingetje vergeten,ik dacht dat is wennen,maar ik mis toch de klem die het strijkijzer vasthoud,zodat ie er niet zo snel wordt afgelopen,want strijkzool is erg glad op de houder.
Maar de was gaat weer mooi gestreken naar boven!Een tevreden Plien!

janGouda 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Mijn vrouw moet vanwege gezondheid en drukte soms het strijkgoed laten liggen. Haar reactie op deze aankoop was in eerste instantie afwachtend en argwanend, totdat de machine geleverd was. Toen sloeg haar reactie om in enthousiasme en louter voor haar plezier stond ze (op zaterdagavond) een paar uur te strijken. Proficiat met dit mooie artikel!

ash2609 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

I already have a tefal with the same specification as TS45XTRM and I bought this as I will be leaving my friends to my own house.

There are big differences between the two apart from the ironing comfort.

Tefal (GV8431)

+ Water container in tefal has an inlet where it's easy to pour and less chances of you spilling the water.

+ Feel of the iron box in your hand is heavy.

- Noise is loud.

- Color of tefal is very bad and get's dirty if not maintained well.

- Expensive

Siemens(TS45XTRM)

+ Looks stunning.

+ Heat's up quickly.

- Pouring water is not really comfortable, Siemens should have designed it better.

- The ironbox is very light and the noise is high too so when you hold it your hand it vibrates. Not really comfortable.

Both do a good job in ironing hence if you were to buy that should not a reason. I am a bit dissapointed with Siemens and might consider a return due to the negatives I mentioned above. This is a honest review!

hnkvanderveen 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Dit is echt een wervelwind. Hij zoeft als een Hoovercraft over mijn overhemden. Ik zal het wel merken aan de electiciteitsrekening maar ik heb ter compensatie al wat zonnepanelen laten plaatsen. TurboStrijken!

carlonl 13-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Ik moet voor mij werk iedere dag een overhemd dragen en het moet goed gestrijkt zijn. Ik heb voor de siemens gekozen vanwege de reputatie van de merk en het sort produkt. Het hoge druk power steam helpt veel en maakt het strijken makkelijk en snel. Het produkt is zeker van hoge kwaliteit!

renezitterd 19-01-2013
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Nu ruim een maand in het bezit. Aankoop gedaan via Ibood.
Het basisstation is aan de grote kant. Je moet dus een goede degelijke ondergrond hebben. De standaard strijkplanken zullen niet geschikt zijn) Onze oude tefal stoomstrijkplank voldeed maar net.
Het reservoir is heel makkelijk afneembaar en te vullen.
Het strijkijzer is kleiner dan de tefal en daarmee ook veel prettiger en lichter in de hand!!
Je komt met de zool overal langs. De zool zelf is zeer glad en blijft vrij van verontreiniging

De stoomproductie is echt klasse. Hierdoor gaat strijken zeer gemakkelijk.
De stroomstoten zijn enorm. De was wordt kreukvrij en nauwelijks vochtig. Dit komt natuurlijk door de hogere druk en temperatuur! Dit was wel even anders dan met het oude strijkijzer.

Kortom een klasse apparaat. Nu maar hopen dat deze het lang volhoudt.

MaxGV 20-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Mijn stoomstrijkstation van een Italiaans merk was aan het lekken en een nieuw filter mocht ook niet baten. Dat was toevallig op de dag dat deze ibood voorbij kwam. Deze italiaan is na een paar jaar stuk gegaan, dus ik heb ervaring met een ander systeem.

Ik werd over de streep getrokken doordat mensen op het forum enthousiast waren, en door de extra features, zoals de auto shut off, ecostand en omdat deze gemakkelijk te ontkalken is.

ik heb hem nu staan en ben zeer te spreken over de Siemens, Het systeem heeft meer mogelijkheden dan mijn vorige systeem die ongeveer hetzelfde kostte. Een van de belangrijkste aspecten de duurzaamheid kan ik niet goed beoordelen maar verwacht omdat het Duits is wel goed zit. Het systeem voelt ook degelijk aan.

De strijkbout zelf is kleiner en lichter dan gemiddeld wat ik als plezierig ervaar. Zo kan de strijkbout ook makkelijker de kleine stukjes strijken. De losse 'onderzetter' om je strijkbout te plaatsen ervaar ik als prettig. Waar ik wel kort aan moest wennen is dat je voor stomen een knop moet in gedrukt houden.

Het systeem is makkelijk in te stellen, door een draaiknop met 3 verschillende warmtestanden en heeft ook op het basis station een aparte knop voor de hoeveelheid stoom.

Waar het echt om gaat, de strijkresultaten, zijn prima. Het systeem is in 2 minuten op stoom en je strijkt snel en gemakkelijk. Dit gaat prima in de ECO stand. De normale en de extra turbo stand heb ik ook nog niet nodig gehad om tot goede gladde resultaten komen.

Ik vind dit systeem een aanrader, beter dan mijn vorige!

RADARNINE 20-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Mooie vormgeving, maar doordat het totale apparaat wat groot is, moet deze op een stevige ondergrond worden geplaatst. Bij ons is dat de vloer, maar op zich is dat op zich geen probleem, want de leiding is lang genoeg. Wel zou het handiger zijn als er een grotere, goedkopere strijkplank zou zijn van Siemens waar het apparaat op kan staan. De plank die je als prijs kan winnen is van zichzelf erg prijzig en niet in verhouding tot de prijs van het apparaat en ook niet ten opzichte van conventuionele strijkplanken.
Het strijkijzer is erg licht en het strijken gaat ook erg makkelijk. Wel ervaar ik de voorbereiding van een shirt of broek als meerwerk, maar het strijken daarna gaat vele malen sneller, zodat het totaalstrijkwerk is afgenomen. Ook het strijk eindresultaat is beter. Al met al geen spijt dat we dit appraat hebben aangeschaft.

Just for the fun:
Mijn eerste ervaring was wel grappig, want ik had niet door dat de knop bijna continue moet worden ingdrukt, waardoor er dus geen stoom kwam. Pas nadat ik de handleiding beter ging lezen werd het mij duidelijk. Ja, ik ben niet zo slim, maar het had ook duidelijker in de manual kunnen staan, dus misschien is dat een verbeteroptie voor een volgende uitgave.

Johan80 19-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Nu staan er al een hoop lyrische verhalen over dit apparaat op dit forum. Dit heeft te maken met te verloting van een strijkplank door iBood.
Graag wil ik daar mijn review aan toe voegen. LET OP: ook ik ding mee naar die mooie bijpassende strijkplank met de veel belovende naam Xtreme Activeboard. Deze plan moet de strijkervaring met deze nieuwe stoomgenerator helemaal gaan afmaken.

Betreffende die stoomgenerator:
Mogelijkheden - 9
Met de mogelijkheden zit het wel goed. Machine heeft een eenorme capaciteit vermogen, grote watertank, regelbare stoomhoeveelheid, lange slang, turbostoom voor de extra zware kreukels en kan ook verticaal stomen!
Maar dit zal voor meer machines gelden, dus op naar het gebruiksgemak, oftewel de prestaties.

Gebruiksgemak - 8
Machine wordt voor relatief snel warm, en heeft een constante stoomlevering, hierdoor strijkt het lekker door, vooral op grote oppervlakten. Vanwege de lange stoomslang/snoer kan je ook ruim werken. Machine past keurig op mijn strijkplank, en voor wie dat niet wil, het hitte resistente plaatje is los van de machine op je plank te leggen (hier kom ik nog op terug)
Verticaal stomen ziet er veelbelovend uit Ondanks de grote hoeveelheden stoom, hoef je niet vaak naar de kraan er zit een watertank op die lang mee gaat.
Bout is erg licht (zit geen water meer in en relatief kleien zool), waarschijnlijk vinden veel mensen dit fijn omdat het minder zwaar tillen is, ikzelf heb liever een wat zwaardere, ik denkt dat het strijken door het gewicht nog mooier en sneller zal gaan.

Degelijkheid - nvt mag niet dus maar een 8
Ik vind dat altijd een vreemde beoordeling bij mensen die een machine net in huis hebben. De tijd zal het leren. Fijt is dat Siemens hier een reputatie heeft op te houden, en er zijn nog geen aanwijzingen waarom dat in dit geval een probleem zou worden.

Wel miste bij mijn levering de hitteresistente plaat, ik kan de bout nu dus ook niet op de machine of op de plank op de losse plaat kwijt.
Het betreft hier natuurlijk niet echt degelijkheid. Iemand op de inpakafdeling heeft niet goed opgelet, of het er is iets anders fout gegaan. Ik ga ervan uit dat Siemens dit oplost (wacht nog op reactie van support van Ibood hoe te handelen)

Kortom ik kan het apparaat anderen zeker aanbevelen!

vrolijkenoot 17-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Dit krachtig apparaat gekregen met me verjaardag. Een beter kado kan ik me niet wensen. Had voorheen een stoomstrijkijzer wat al goed strijkt. Maar dit!. Geweldig! Het strijkijzer is veel lichter, groter waterreservoir. 1.3 ltr, altijd evt nog bij te vullen. Snel warm gebruiksvriendelijk, ziet er ook nog eens leuk uit met die kleuren. Gekocht via Ibood want daar kwam ie met een scherpe prijs voorbij. Staat ook stabiel op me strijkplank hoewel ie op de te winnen strijkplank veel mooier zou staan .. als setje :)Nu ligt er geen strijk meer te wachten op de plank, strijken wordt hiermee een genot. Zelfs de judo pakken van de zoon gaan moeiteloos. Beslist een aanrader! degelijkheid is lastig te beoordelen nu ,daar heb ik hem te kort voor,maar hij voelt wel degelijk aan.

24zeven 16-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Nu een week het apparaat in huis en twee keer langdurig gebruikt.

Voordelen
+ Het apparaat is snel op temperatuur (1 - 2 min.). Ook prettig dat de strijkbout goed op temperatuur blijft. Af en toe moet het even bijwarmen, maar dat is nooit langer dan 3 seconden.

+ Onderzetter (waar de strijkbout op staat) is eenvoudig los te halen, waardoor je niet een groot apparaat op je strijkplank hebt staan. Ook het snoer wat aan de bout zit is heel lang, waardoor het apparaat rustig onder de strijkplank kan staan.

+ Krachtige stoom, waardoor enkelzijdig strijken voldoende is en hardnekkige kreukels makkelijk verdwijnen. (Strijken gaat dus veel sneller).

+ Bevat een variabele stoomcontrole en aparte temperatuurkeuzeschakelaar.

+ Het waterreservoir is makkelijk bij te vullen en is niet elke strijkbeurt nodig (zelfs niet bij frequent stoomgebruik).

Nadelen
- Voor personen met reumatische klachten is de strijkbout toch vrij zwaar en ligt bij langdurig gebruik (ca. 45-60 min.) niet prettig meer in de hand.

- Bij het indrukken van de stoomknop hoor je af en toe de pomp (ca. om de 20 min. afhankelijk van het gebruik van de stoomknop). Dit is een vrij luid geluid, vergelijkbaar met een kleine compressor.

- Bij frequent gebruik van de stoomknop ontstaat er veel condensvorming onder de strijkplank (bij een reguliere strijkplank). Dit is niet prettig voor je vloer.

Over langdurige degelijkheid kan ik nog niks zeggen.
De aanwezige knoppen en 'losse' onderdelen voelen stevig en solide aan en zien er echter degelijk uit.

Al met al is het apparaat zeer aan te raden vanwege de unieke krachtige stoomfunctie waardoor het strijken sneller en lichter gaat en een minder vervelende klus wordt.

*** Deze review is in vergelijking met een regulier stoomstrijkijzer en niet ten opzichte van enig ander stoomstrijksysteem/generator ***

mari-yolanda 14-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Ik heb de stoomgenerator 1 week in mijn bezit. Ik kan alleen maar zeggen dat dit een geweldig apparaat is. Het apparaat is heel snel warm, strijkt heel fijn, stoomt heel goed, alijd water bijvullen super.Je strijkwas is veel sneller klaar.Ik zou iedereen dit apparaat aanbevelen, daar zul je zeker geen spijt van krijgen.

fds300 14-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Ik ben overgestapt van een simpel strijkijzer naar dit stoomapparaat. Voor mij is de keuze op deze gevallen vanwege het makkelijk 'ontkalken' en het mooie design.

Het was wel even wennen, hij produceert ERG veel stoom. Gelukkig kan je de hoeveelheid stoom instellen. Bij mij staat hij altijd (Ik strijk voornamelijk overhemden) op de energiebesparende stand en op de helft van de stoomafgifte. Als hij op maximaal stomen staat produceert hij zoveel stoom dat je kleding er nat van kan worden en je deze droog moet strijken. Dit is wel ideaal om mijn colbertje mee te verfrissen.
Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop.

ToonvD 14-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Heb eerder met andere stoomstrijkijzers gewerkt, maar die moest ik steeds uitzetten om bij te kunnen vullen, deze kan ik non-stop gebruiken en nog met een ongelofelijke power ook nog! strijkijzer ligt lekker in de hand, ik ben blij met deze aankoop!

DannyJ71 13-12-2012
Geschreven voor: Siemens TS45XTRM24

Geweldig apperaat is dit. Ik had al een stoomgenerator, maar dat was een onding vergeleken met deze. Korte opwarmtijd,zeer gebruiksvriendelijk. Wat ik zeker een zeer groot voordeel vind is de lichte strijkbout. Had al het strijkgoed opgespaard en was er met 45 minuten helemaal doorheen. En ik strijk echt alles. Vandaag een testje gedaan met de volle kracht aan stoom en heb zelfs vlekken uit het colbert van mijn man kunnen stomen. Hangende gordijnen zijn in een een fractie kreukvrij. Het waterresservoir is makkelijk te vullen. Het glijvermogen van de bout is super. Zelfs in de ecostand stijkt de siemens vele malen beter dan mijn oude generator! Ik ben er zo van onder de indruk dat ik deze siemens bij iedereen aan loop te bevelen. Het is zeer gebruiksvriendelijk, een goede en complete handleiding, lekker lang snoer voor het stopcontact alsmede het lange snoer van de bout zelf, dus geen gemartel meer dat je er niet goed bij kan als je de punt van je strijkplank wil gebruiken.